(FAQ) Spørsmål og svar


Spørsmål: Vi skal pusse opp badet. Har borettslaget noen refusjonsordninger?

Svar: Ved installasjon av rør-i-rør på bad kan det søkes om dekning av utgifter for dette med inntil 50% av merutgifter med et øvre tak på kr. 25.000,-. SBL dekker også ny sluk med inntil kr. 5000,-. Ta kontakt med styret for å få oppgitt dokumentasjonen du må levere rundt dette. Søknad skal sendes FØR oppussing startes.

Spørsmål: Jeg har el-bil. Hva er reglene for installasjon av ladestasjon?

Svar:  Ladestasjon skal bestilles via styret i SBL. Vi bruker Zaptec-system og har lagt opp infrastruktur for montering av ladestasjoner til alle båser.  Zaptec er et smart-system som fordeler tilgjengelig strøm på en optimal måte. Forbruk leses av hvert kvartal og faktureres direkte til andelseier. Pris pr kWh beregnes av kost for foregående år. Pr 2019 var prisen  kr1,60 pr kWh. Pris for ladestasjon vil fram til sommer 2020 være kr. 19.900,-, ferdig montert.

Spørsmål: Jeg har mistet nøkkelen min, og kommer meg ikke inn i leiligheten min- hvem kan jeg ringe for å slippe meg inn?? 

Svar: SBL har en avtale med NOKAS om innlåsing i leiligheten, tlf: ‭951 94 092‬. Dette vil du bli fakturert kr 1200 + mva for. Det er ikke styret som skal låse deg inn om du har mistet nøkkelen din.

Spørsmål: Jeg behøver en ekstra nøkkel/ ny lås til leiligheten min, hvem er det jeg skal henvende meg til for å få dette?

Svar: SBL har en avtale med Certego om å levere nøkler/ låsesyindre til oss i borettslaget. Om har behov for en ny nøkkel så sender du et bilde av (eller noterer ned) tallene som står på hver side av nøkkelen din, samt legger ved navn, leilighetsnummer og telefonnummer, så bestiller vi nye nøkler for deg. Beboer dekker selv kostnad for ny nøkkel eller lås. Rekvirenter for SBL er Marianne Herland (tlf: 922 29 442), Julia Selvåg (tlf. 934 04 281)  og Elin Nybø Savland (tlf: 454 51 264)

Spørsmål: Jeg har hatt en vannlekkasje fra min oppvaskmaskin, og er lurer på om dette er noe som borettslagets forsikring dekker?

Svar: SBL sin forsikring gjelder for rør som ligger frem til stoppekran inne i leilighet samt at vegger, tak og gulv er tett. Det vil si at alt som er koplet på innvendig som blandebatteri på kjøkken, do og bad, oppvaskmaskin, vaskemaskin, toalett og blandebatteri for dusj dekkes av andelseier. Har du mistanke om vannlekkasje ring først og fremst rørlegger.

Spørsmål: Jeg har mistet brikken/ødelagt brikke til bosscontainere

Svar: Ny brikke skal bestilles hos BIR, pris pr brikke er kr. 100,-.
https://bir.no/kundetjenester/bestille-spann-brikker-etc/bestille-noekler-brikke-kort-laaseboeyle-eller-betaltsekk/



Sist endret: 26.feb 2020
Opprettet:  25.okt 2017